Inez, inmiddels ben je alweer 9,5 maand werkzaam bij Vier Consultancy, hoe is het met je?
Ja goed! Merk dat ik helemaal op mijn plek zit, waarbij ik elke dag weer meer nieuwe dingen leer. Vanaf maart ben ik 24 uur bezig voor een klant en daar is sinds vorige week zelfs nog een extra dag bij gekomen, dus ondertussen 32 uur. Daarnaast heb ik nog 4 uur in te vullen, deze vul ik gedeeltelijk in met vragen beantwoorden van onze abonnees en gedeeltelijk met studeren. Ik doe naast mijn werk namelijk nog een cursus PDL via het STAP-budget. Dit om mijn HR kennis uit te breiden met wat meer salarisadministratie kennis.

Zou je ons wat meer willen vertellen over hoe het traineeship er voor jou heeft uitgezien?
Net als Marc (en de andere twee trainees) ben ik op 3 januari begonnen. Meteen volop in de cursussen en trainingen. De eerste 12 weken heb ik het Succesbeheer traineeship bij AFAS gevolgd. Dit stond echt in het teken van AFAS (nog beter) leren kennen, cursussen volgen en direct werken aan je eigen praktijkopdracht. Voor mij was dat de inrichting van de verzuimmodule, van A tot Z, inclusief wat extra inrichting. Heb dit als een drukke, maar zeer prettige en leuke tijd ervaren.

Mijn kennis die ik al had als gebruiker van AFAS heb ik daarmee kunnen uitbreiden. Het scheelde in sommige opzichten zeker dat ik al ervaring had, daardoor merkte ik dat soms net even wat sneller door bepaalde stof heen liep. Uiteraard heb ik ook veel nieuwe dingen geleerd en wat ik hier heel prettig aan vond, is dat ik veel kon overleggen en bespreken met mijn collega-trainees en met Sander, René en Martijn.

Daarnaast zijn intern ook nog een aantal trainingen gegeven. Zo heb ik een training gevolgd omtrent talenten en hoe deze in te zetten, maar we mochten zelf ook aangeven waar wij graag meer training in zouden willen krijgen. Zo hebben wij een training soft skills, communicatievaardigheden, omgaan met weerstand en mochten we ook gesprekken oefenen. Dit vond ik erg leuk om te doen, omdat je zo een beeld krijgt van wat voor soort gesprekken je met klanten zou kunnen voeren en hoe je daarmee om kan gaan.

Wat staat jou de aankomende tijd te wachten?
Voor de komende periode ben ik al druk bezet, de huidige opdracht loopt in ieder geval tot het einde van het jaar. Hierbij ben ik druk bezig met de optimalisatie van de huidige inzet van AFAS binnen de organisatie. Daarnaast ben ik, zoals eerder genoemd, bezig met het volgen van de cursus PDL en hoop ik deze in januari af te ronden. Kortom, veel praktijkervaring en kennis op doen!

Hoe ervaar je het werken bij Vier Consultancy?
Leuk, gezellig en waardevol! Ik heb echt het gevoel dat ik op mijn plek zit en hier nog veel jaren aan de slag wil/kan. De collega’s zijn stuk voor stuk deskundig in hun eigen vakgebied en bereid je daar ook in mee te nemen en je te helpen bij vragen. Daarnaast houden we allemaal wel van gezelligheid en hard werken. Voor mij een combinatie die goed werkt. Op de momenten dat we elkaar zien (we zijn veel onderweg/bij klanten) is het altijd gezellig en wisselen we ervaringen uit, waar we dan ook weer van leren. Naast de dagen op kantoor zelf, hebben we ook kantoordagen die in het teken staan van kennisoverdracht, maar ook een leuke activiteit en gezelligheid.

Wat ik nog het leukste vind, is dat iedereen bij Vier Consultancy een andere achtergrond heeft. Juist daardoor vult iedereen elkaar goed aan en kunnen we vanuit verschillende perspectieven kijken naar bepaalde zaken.