On- en offboarding standaardiseren met HRM Draaiboeken van AFAS

 

In de huidige arbeidsmarkt is een positieve eerste indruk voor nieuwe medewerkers van groot belang. Maar ook een positieve afsluiting van de relatie met vertrekkende medewerkers kan bijdragen aan een goede reputatie van het bedrijf. Het standaardiseren van de on- en offboarding processen helpt je hierbij.

HRM Draaiboeken in AFAS bieden een mooie oplossing voor het genereren van taken op het juiste moment en voor de juiste medewerkers.

Met HRM Draaiboeken van AFAS kunnen automatisch de juiste taken worden gegenereerd voor verschillende afdelingen en medewerkers.

Denk hierbij aan:
– het klaarmaken van laptops door de ICT-afdeling;
– het regelen van toegangspassen en welkomstpaketten klaarzetten door de facilitaire dienst.

Denk hierbij ook aan taken voor de medewerker zelf, bijvoorbeeld het vastleggen van een contact in nood bij het indienst treden of het inleveren van de bedrijfsmiddelen bij uitdiensttreding.

Door de taken te standaardiseren, wordt de kans op fouten verkleind en wordt er efficiรซnter gewerkt.

 

๐—ฉ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ๐—ฑ๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ป ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐—ถ๐—ป๐—ฟ๐—ถ๐—ฐ๐—ต๐˜๐—ฒ๐—ป ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—›๐—ฅ๐—  ๐—ฑ๐—ฟ๐—ฎ๐—ฎ๐—ถ๐—ฏ๐—ผ๐—ฒ๐—ธ๐—ฒ๐—ป


Niet langer afvinklijstjes zelf bijhouden

Er wordt automatisch op het juiste moment voor de juiste medewerkers de juiste taken gegenereerd.

Per type medewerker taken toespitsen
Je kunt per type medewerker aan het in- of uitdienstprofiel de verschillende draaiboektaken koppelen. Voor elk type medewerker in je organisatie zijn alleen de noodzakelijke taken gegenereerd.

Vervolgtaken koppelen
Je kunt een vervolgtaak koppelen aan een gegenereerde draaiboektaak. Op deze manier stuur je medewerkers direct naar de juiste optie op InSite, waarmee ze hun taken kunnen afhandelen.

 

๐—ญ๐—ผ ๐—ฟ๐—ถ๐—ฐ๐—ต๐˜ ๐—ท๐—ฒ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฑ๐—ฟ๐—ฎ๐—ฎ๐—ถ๐—ฏ๐—ผ๐—ฒ๐—ธ ๐—ถ๐—ป

Heb je helder welke taken je wilt genereren voor je medewerkers? Dan kun je nu de draaiboekfunctionaliteit in een aantal stappen in Profit inrichten:

1. Als eerste activeer & autoriseer je de paginaโ€™s, tabbladen, acties, geplande taak;
2. Voeg de gewenste vrije inrichting toe in de managementtool;
3. Richt de workflow(s) in;
4. Maak de draaiboeken aan;
5. Tenslotte richt je de profielen in en koppel je deze aan de draaiboeken;
6. Leun achterover en laat Profit het werk voor jou doen!

Heb je hulp nodig of vragen bij dit onderwerp? Neem gerust contact met ons op, onze consultants staan voor je klaar!