On- en offboarding standaardiseren

 

In de huidige arbeidsmarkt wil je dat een nieuwe medewerker een goede eerste indruk krijgt van je bedrijf. Ook bij vertrekkende medewerkers wil je de relatie met een positief gevoel afsluiten.
Een goed on- en offboardingstraject is daarbij van groot belang.
Bij het in- en uitdienst treden van medewerkers ontstaan echter veel taken die afgehandeld moeten worden. Je kunt hierbij denken aan taken voor de afdelingen:

ICT – laptop klaarmaken;
Facilitair – toegangspas regelen;
HR – welkomstpakket klaarzetten.

Maar ook voor de medewerker zelf, denk bijvoorbeeld aan het vastleggen van een contact in nood bij het indienst treden of het inleveren van de bedrijfsmiddelen bij uitdiensttreding.
AFAS biedt hiervoor een mooie oplossing om dit te standaardiseren en te stroomlijnen: HRM Draaiboeken!

 

๐—ฉ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ๐—ฑ๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ป ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐—ถ๐—ป๐—ฟ๐—ถ๐—ฐ๐—ต๐˜๐—ฒ๐—ป ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—›๐—ฅ๐—  ๐—ฑ๐—ฟ๐—ฎ๐—ฎ๐—ถ๐—ฏ๐—ผ๐—ฒ๐—ธ๐—ฒ๐—ป

 

โœ… ๐—ก๐—ถ๐—ฒ๐˜ ๐—น๐—ฎ๐—ป๐—ด๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฎ๐—ณ๐˜ƒ๐—ถ๐—ป๐—ธ๐—น๐—ถ๐—ท๐˜€๐˜๐—ท๐—ฒ๐˜€ ๐˜‡๐—ฒ๐—น๐—ณ ๐—ฏ๐—ถ๐—ท๐—ต๐—ผ๐˜‚๐—ฑ๐—ฒ๐—ป
Er worden automatisch op het juiste moment en voor de juiste medewerkers de juiste taken gegenereerd.

โœ… ๐—ฃ๐—ฒ๐—ฟ ๐˜๐˜†๐—ฝ๐—ฒ ๐—บ๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐—ฒ๐—ฟ ๐˜๐—ฎ๐—ธ๐—ฒ๐—ป ๐˜๐—ผ๐—ฒ๐˜€๐—ฝ๐—ถ๐˜๐˜€๐—ฒ๐—ป
Je kunt per type medewerker aan het in- of uitdienstprofiel de verschillende draaiboektaken koppelen,
zo worden voor elk type medewerker in je organisatie alleen de noodzakelijke taken gegenereerd.

โœ… ๐—ฉ๐—ฒ๐—ฟ๐˜ƒ๐—ผ๐—น๐—ด๐˜๐—ฎ๐—ธ๐—ฒ๐—ป ๐—ธ๐—ผ๐—ฝ๐—ฝ๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—ป
Je kunt een vervolgtaak koppelen aan een gegenereerde draaiboektaak.
Zo stuur je medewerkers direct naar de juiste optie op InSite, waarmee ze hun taken kunnen afhandelen.

 

๐—ญ๐—ผ ๐—ฟ๐—ถ๐—ฐ๐—ต๐˜ ๐—ท๐—ฒ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฑ๐—ฟ๐—ฎ๐—ฎ๐—ถ๐—ฏ๐—ผ๐—ฒ๐—ธ ๐—ถ๐—ป

Zodra je helder hebt welke taken je voor welke medewerkers wilt genereren, kun je de draaiboekfunctionaliteit in een aantal stappen in Profit inrichten:

1. Activeer & autoriseer de paginaโ€™s, tabbladen, acties, geplande taak;
2. Voeg de gewenste vrije inrichting toe in de managementtool;
3. Richt de workflow(s) in;
4. Maak de draaiboeken aan;
5. Richt de profielen in en koppel deze aan de draaiboeken;
6. Leun achterover en laat Profit het werk voor jou doen!

Heb je hulp nodig of vragen bij dit onderwerp? Neem gerust contact met ons op, onze consultants staan voor je klaar!