Variantzorg over de samenwerking “van uitdagingen naar snelle oplossingen”

 

Onder het motto ‘Precies wat je dag nodig heeft’ streeft VariantZorg ernaar om de werk-privésituatie van zorgmedewerkers in balans te brengen.

Als flexorganisatie in de ouderenzorg vormt VariantZorg de schakel tussen zorgprofessionals en zorgorganisaties (opdrachtgevers). Met als doel dé perfecte match om de beste zorg te kunnen leveren. Zodoende ondersteunt VariantZorg 1100 zorgverleners in meer dan 90 teams die werkzaam zijn bij cliënten thuis of in een woonvorm. Zorg verlenen doe je niet alleen. Daarom steekt VariantZorg, werkzaam in de regio Zoetermeer, Rotterdam, Gouda en Krimpenerwaard, ook veel tijd en aandacht in het versterken van de verbinding tussen zorgmedewerkers en het gevoel een ‘Varianter’ te zijn.

VariantZorg: “Al een geruime tijd werken wij samen met VIER Consultancy. Zij hebben verschillende inrichtingen voor ons gedaan. Daarna hebben wij een abonnement afgenomen zodat we blijvend ondersteuning hebben op onze AFAS-omgeving. VIER Consultancy heeft er bijvoorbeeld voor gezorgd dat er een splitsing is gemaakt van één AFAS-omgeving naar twee AFAS-omgevingen. Hierbij werden Vierstroom Hulp Thuis en VariantZorg opgesplitst in aparte omgevingen. VIER verzorgt nu de ondersteuning op het AFAS gebruik voor beide omgevingen”.

 

Welke uitdagingen hadden jullie binnen jullie organisatie?

“Omdat de splitsing eraan zat te komen hebben we niet veel tijd meer geïnvesteerd in het onderhouden van het systeem. Dat was een hele uitdaging. Het was ook een hele opgave om te beslissen welke functionaliteiten we wilden gaan gebruiken in de nieuwe omgeving en hoe we dat dan zouden gaan gebruiken. Samen met VIER Consultancy hebben we kunnen sparren over de inrichtingen en de aanpak daarvan.” Een andere uitdaging was het support gedeelte. “Wie kan ons blijvend ondersteunen? Voordat we overgingen op een abonnement heeft VIER Consultancy eerder naar tevredenheid inrichtingen verzorgd. Zodoende kwamen we automatisch bij hen uit voor een abonnement ter ondersteuning van ons AFAS-gebruik.”

 

Hoe heeft een abonnement op functioneel beheer geholpen bij het oplossen van deze uitdagingen?

“Door de ondersteuning van VIER Consultancy, hebben wij een enorme groei doorgemaakt in het versnellen van het gehele proces van oplossingen. Er was wel kennis in huis maar niet op alle vlakken, hiervoor kunnen we terecht bij VIER. De support ligt nu dus volledig daar op basis van een abonnement. We schieten onze vragen in via het klantportaal en hebben een vast aanspreekpunt. Vragen worden snel opgepakt. Ook complexe vraagstukken worden doorgaans snel behandeld. In het minst gunstige geval kan het enkele dagen duren, maar dit gebeurt alleen bij hele complexe vraagstukken.”

 

Waar hebben jullie de meeste ondersteuning bij nodig?

“Dat loopt erg uiteen. Maar dit kan gaan om autorisatie vraagstukken, onderhoud van koppelingen van externe partijen in onze AFAS-omgeving, foutmeldingen bij loonaangifte e.d.
We pakken nu veel dingen adhoc op, maar in de toekomst gaan we samen met VIER een plan maken voor nieuwe inrichtingen en om meer structuur aan te brengen voor het verder professionaliseren van het gebruik ervan.”

 

Welke voordelen ervaren jullie?

‘Alles gaat sneller en vakkundiger. Zelfs als ons vaste aanspreekpunt er niet is kunnen en worden vragen snel opgepakt. Zowel complexe als minder complexe vragen blijven veel minder lang liggen. We zijn heel tevreden over wat we nu afnemen bij VIER Consultancy. We raden hen én een abonnement zeker aan.”

Benieuwd naar de voordelen van een abonnement voor jouw organisatie? Bekijk de diverse abonnementsvormen of lees meer klantverhalen hierover!