Noorderzorg over hun ervaringen met een abonnement van VIER Consultancy.

Noorderzorg is een organisatie die ouderenzorg biedt in het noorden van Groningen. Hun motto is ‘Bij ons voelt u zich altijd thuis’. Zo bieden ze ouderenzorg op drie locaties en leveren ze thuiszorg in de gemeenten Eemsdelta en Het Hogeland. Bovendien bieden ze begeleiding en ondersteuning in het kader van de Wmo. In deze editie van ‘klantverhalen’ spreken we met Caroline Kwant – Drijfhout. Caroline is Personeelsconsulent en sinds 2013 werkzaam bij Noorderzorg.  We praten met haar over de ervaringen van Noorderzorg met het functioneel beheer abonnement van VIER Consultancy.

De keuze voor AFAS

Na een fusie in 2020 is AFAS-software geïmplementeerd binnen de nieuwe organisatie. Nadat de verschillende onderdelen live zijn gegaan ontstond er binnen de organisatie behoefte aan ondersteuning. Caroline: ‘Wij hebben geen applicatiebeheerder/ functioneel beheerder in dienst. Je doet natuurlijk de nodige kennis op en leert met de software te werken, maar om ervoor te zorgen dat de processen goed blijven lopen, hebben we behoefte aan specialistische kennis.  Zo is de samenwerking met VIER consultancy ontstaan, en maken wij sinds 2021 gebruik van een abonnement.’

Een abonnement bij VIER Consultancy, wat houdt het in?

De abonnementen van VIER Consultancy zijn gericht op technische ondersteuning binnen het AFAS-pakket. VIER Consultancy biedt ondersteuning in de bestaande inrichting binnen AFAS. Caroline: ‘Met ons abonnement hebben we altijd een expert onder de knop en worden de problemen in de huidige inrichting snel opgelost. VIER Consultancy staat naast onze organisatie en de lijnen zijn daardoor kort’.

Caroline: ‘Als we een vraag hebben dan schieten we deze in via het klantportaal. Tenzij het heeft veel haast heeft, dan doen we even een belletje. Vragen worden door de consultants behandeld. Vaak krijgen we gelijk een oplossing, soms vergt het iets meer uitzoekwerk. Meerdere collega’s binnen Noorderzorg hebben toegang tot het klantportaal. Dat is handig, want zo komt niet alles bij één persoon binnen Noorderzorg te liggen. Wat ik fijn vind, is dat we een goed beeld krijgen van de oplossing. Zoals eerder benoemd hebben wij geen Applicatiebeheerder/ functioneel beheerder in dienst maar er zijn zaken die ik zelf graag wil aanpassen. Dan kijk ik bijvoorbeeld eerst een keertje mee zodat ik het in de toekomst zelf kan.’

Toekomstbestendig

Bij de abonnementen werken we samen met de klanten zodat de AFAS-omgeving op rolletjes blijft lopen en de continuïteit gewaarborgd blijft. Caroline: ‘Wij bespreken jaarlijks onze bevindingen en wensen met VIER Consultancy. En het is dan ook heel gemakkelijk om het abonnement aan te passen naar onze behoeftes en wensen. Zo hebben we dit jaar de wens uitgesproken om het abonnement wat uit te breiden omdat wij meer payroll-gerelateerde vragen hebben.’

Caroline: Naast dagelijks functioneel beheer bespreken we dan ook de optimalisatiemogelijkheden. Omdat deze optimalisatiesmogelijkheden vaak ‘nieuwe inrichtingen’ in de software betekent, plannen we hiervoor consultancy-projecten in. ‘Wij zijn heel tevreden met de samenwerking. We kunnen veel vragen insturen en krijgen snel een reactie. Ook hebben we de zekerheid van professionele hulp en dat geeft rust in onze organisatie.’

 

Kom meer te weten over de verschillende abonnementen!