Workflows die blijven hangen verhelpen met een signaal!
Als je met AFAS werkt, werk je ook met workflows. Hiermee stroomlijn je processen en richt je dit zo efficiënt mogelijk in. We zien het vaker voorbij komen bij een groot deel van onze klanten. Zij hebben regelmatig te maken met workflows die blijven “hangen” gedurende het proces.
Wat gebeurt er als een workflow blijft “hangen”? Dit kan leiden tot frustraties en vertragingen bij medewerkers die afhankelijk zijn van het proces.
Een hangende workflow komt meestal doordat er geen gebruiker meer aan de workflow is gekoppeld.
Maar er zijn verschillende redenen waarom workflows kunnen blijven hangen.
Een veelvoorkomende oorzaak is dat er geen gebruiker meer aan de workflow is gekoppeld. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als een medewerker uit dienst is gegaan.
Een andere oorzaak kan zijn dat de bestemming van de workflow een groep is waar niemand in zit, of dat de workflow is toegewezen aan een verantwoordelijke die niet (meer) werkzaam is.
Het is belangrijk om dit probleem snel op te lossen, zodat frustratie en vertraging voorkomen kunnen worden en het proces weer soepel verloopt. Er zijn verschillende manieren om dit te doen.
AFAS biedt gelukkig een standaard signaal genaamd “Workflows zonder gebruikers”.
Gelukkig biedt AFAS een standaard signaal genaamd “workflows zonder gebruikers” dat kan helpen bij het oplossen van dit probleem. Dit signaal houdt in de gaten of er workflows zijn waar geen gebruiker aan gekoppeld is en kan de workflowtaakmanagers helpen bij het bepalen of de workflow afgehandeld kan worden of dat er nog verdere actie nodig is.
Kom je er niet uit? Vraag het één van onze consultants. We helpen je graag bij het indentificeren van de oorzaak en het oplossen van de “hangende” workflow!